Text-Sappers Team


Dołącz do zespołu Text-Sappers.
Pomóż rozwijać i promować portal.

Poradnik użytkownika

Rejestracja w portalu i uzupełnianie profilu

By założyć konto w profilu, należy skorzystać z zakładki Zarejestruj się. Przy rejestracji należy wybrać, czy rejestrujemy się jako tłumacz, czy biuro. Konta tłumaczy są bezpłatne.

Wszelkie dane można uzupełnić w zakładce Profil. Można dodawać także pliki z obrazami.

Tłumacz może wybrać opcję „profil ukryty”. Oznacza to, że strona z profilem tłumacza i jego wszelkie dane będą dostępne tylko dla biura, z którym tłumacz nawiąże współpracę. Normalnie profil ten będzie dostępny dla wszystkich odwiedzających serwis TS, także niezalogowanych.

 

Wyszukiwanie w bazie tłumaczy

Wyszukiwania tłumaczy można dokonać poprzez zakładkę Baza profesjonalistów -> Lista tłumaczy lub Baza profesjonalistów -> Lista tłumaczy we współpracy

Oprócz par językowych można w wyszukiwaniu wprowadzić pożądany czas realizacji zlecenia. Jeśli tłumacz uzupełnia swoją dostępność w planerze i określił średni czas pracy nad stroną w danej parze – system od razu wyszuka tłumacza, który zdąży przetłumaczyć daną ilość stron w podanym terminie.

By wyszukać tłumacza tylko w obrębie własnej bazy, można zaznaczyć opcję Szukaj tylko tłumaczy współpracujących lub po wejściu w Baza profesjonalistów -> Lista tłumaczy lub od razu wejść w Baza profesjonalistów -> Lista tłumaczy we współpracy i tam przeprowadzić wyszukiwanie.

 

Tworzenie własnej bazy tłumaczy

By tworzyć własną bazę tłumaczy, należy poprosić współpracujące osoby o stworzenie profilu na TS jako tłumacz. Po stworzeniu profilu tłumacz może zaproponować biuru współpracę, wchodząc przez Baza profesjonalistów -> Lista biur -> Zaproponuj współpracę i w ten sposób stać się częścią wewnętrznej bazy danego biura.

Zaproszenie od tłumacza można znaleźć, wchodząc przez Współpracuj -> Twoje oferty współpracy i należy je zaakceptować. Zawiadomienie o zaproszeniu do współpracy przyjdzie także na adres mailowy.

Jeśli tłumacz nie korzysta z opcji „profil ukryty”, również biuro może znaleźć tłumacza i zaprosić tłumacza do współpracy i w ten sposób wprowadzić go do swojej wewnętrznej bazy: Baza profesjonalistów -> Lista biur -> Zaproponuj współpracę.

 

Ustawianie kalendarza dostępności

Kalendarz dostępności pozwala tłumaczowi na bardzo dokładne planowanie przedziałów dostępności.

W kalendarzu można oznaczyć cykliczną dostępność dla odcinków czasu powtarzających się każdego tygodnia, można dodać też jednorazową dostępność oraz można dodać jednorazową niedostępność na tle czasu, który wcześniej ustawiono dla cyklicznej dostępności. Na opisie niedostępności można umieścić dodatkowe informacje – np.”urlop”. Kalendarz będzie widoczny dla potencjalnych klientów.

 

Opcje współpracy tłumacza z biurami

Wchodząc w Baza profesjonalistów -> Lista biur we współpracy, tłumacz może zadecydować, czy

  • czas potrzebny na realizację proponowanego zlecenia ma być blokowany w jego kalendarzu i w jaki sposób
  • czy zgadza się na otrzymywanie automatycznych SMS -ów z informacją o proponowanym zleceniu
  • czy informacje o realizowanym zleceniu mają być wyświetlane na kalendarzu

 

Zlecanie tłumaczeń i podgląd realizacji

Zlecenia można dokonać, wchodząc w listę tłumaczy. Przy nazwisku tłumacza znajduje się funkcja „zleć tłumaczenie”. Przy zleceniu należy podać wszystkie konieczne informacje

  • para językowa
  • ilość stron
  • proponowana stawka (domyślna stawka tłumacza pojawia się automatycznie, ale można ją zmienić)
  • termin potwierdzenia
  • termin wykonania

Przy zleceniu należy też załączyć plik do tłumaczenia. Zostanie on przesłany na adres mailowy tłumacza.

Jeśli biuro ma wykupiony pakiet SMS, można też wysłać powiadomienie SMS, którego treść zostanie automatycznie wygenerowana.

Status zleconych tłumaczeń można podglądać w zakładce Współpracuj -> Twoje zlecenia.

Gdy tłumacz dostarczy gotową pracę, zlecenie można zakończyć w tej samej zakładce. Zostanie ono w ten sposób przeniesione do archiwum.

 

Przyjmowanie zleceń

O zleceniu tłumacz będzie powiadomiony mailem (opcjonalnie także SMS -em na numer podany w profilu)

By przyjąć zlecenie, należy wejść w zakładkę Współpracuj -> Twoje zlecenia. Najnowsze zlecenia są na górze. Dla większej przejrzystości można też przy opcji Status wybrać "oczekujące na potwierdzenie".

Następnie należy wejść w zobacz szczegóły. Tam można zaakceptować lub odrzucić zlecenie. Przy akceptacji należy też wybrać przedziały czasowe, kiedy zlecenie będzie realizowane. Czas ten zostanie zablokowany w planerze.